Ensimmäinen päivä takana seuramme koulutusviikonlopusta. Lajinahan on agilty ja kouluttajana olivat Timo Rannikko ja Janne Pukkila. Aamulla astelin kentälle jo vähän luovuttaneena, huomasin Keijulla olevan valeraskauden ja maitoa suorastaan suihkusi sitä silitellessä. Juoksusta on kuitenkin aikaa tosi reilusti, joten olen miettinyt onko Lennolla oleva DAP-panta voinut laukaista valeraskauden Keijulle? 

No kuitenkin Keiju yllätti positiivisesti ja voi että se teki tosi hyvin töitä. Ilme radalla oli loistava ja koira pinkoi lähes sen minkä pääsee. Puoltehoista menoa ei juurikaan ollut, pari kertaa hiemman lässähti mutta syttyi kuitenkin uudelleen. Minut laitetiin radalla hommiin ja haettiin ohjaamiseen mulle kiirettä ja sitä kautta haasteita, se toimii. Nyt pitäisi pyrkiä suunnittelemaan radat niin, että menen radalla fiiliksellä, että just ja just ehdin. En saa tyytyä vaan siihen mukavaan menoon, koska niinhän Keiju kulkee jos sitä ei haasta ja mä en haasta itseäni. Näillä treeneillä jaksaa taas pitkään, oli se vaan sen verran kivaa!

Lento sai harjoitella ohituksia ja käyttäytymistä ja sekin meni tosi kivasti. Vain kerran tarvitsi ihan pikkaisen kolauttaa purkkia. Täytyy tunnustaa, että nyt mulle on tullut ajatuksia, että oispa kiva kokeilla sen kanssa agilityä. Ajattelinkin jo eikö näitä ajatuksia edes tule kun ei sen kanssa ole sitä koskaan millään muotoa kokeillut. Mutta nyt kun se voi elellä normaalia elämää eikä ole enään koko ajan pelkoa sen puolesta niin on alkanut hieman harmittamaan kun en pääse sitä treenaamaan. Olen aika varma, että se ois aika makee :) Mutta paras vaan jatkaa linjalla, ettei se koskaan koske yhteenkään esteeseen.

Toko hommia olen tehnyt pikkasen, seuraamiseen kokeillaan sitä että koira on sivulla ja pysyn paikallani ja sanon käskyn ja syöttelen nameja. Jos vaikka saisi sitä rauhoittumaan sillä. No, ainakin malttaa sivulla paremmin jo, eikä yritä syödä sormia. Muutaman kerran olen tehnyt yhden askelen ja tekee sen, että jää paikalleen kun liikun ja loikkaa oikealle paikalle. Mutta on kyllä rauhallisempi... Mä taidan takoa Lennon kanssa joka asiassa päätä seinään ;) Ei vissiin kannata treenata mitään, se on nyt täydellinen kotona ja lenkillä, riittäiskö se :)