Vihdoinkin pääsin taas tokoilemaan Jokelaan Tytin ja Sampan opastuksella. Katsottiin seuraamista ja todettiin, että liike on Lennolle yhtä kuin töki kättä. Kokeiltiin sivulletuloa niin että laitoin kädet selän taakse, niin ja sinne se Lentokin meni... Raukalla ei ole aavistustakaan seuraamisesta tai sivulletulosta. Nyt jatkossa käsky ja tarvittaessa pieni ohjaus kädellä, ja heti kädet ylös ja palkka naksulla. Olen totaalisen toivoton sählä palkan kanssa, runnon nameja koiraparan kurkkuun ja kädet viuhtoo sinne tänne :) Nyt vaan pelkkiä sivulletulo toistoja satamäärin ja sitten pikkuhiljaa edeten yhteen seuraamis askeleeseen jne. Lennolla ja mulla on sama ongelma, kummatkin kiehuu ja keittää yli, mun on opeteltava olemaan rauhallinen. Mä olen vaan niin totaalinen sählä tokossa.

Yks ongelma sivulla on se, että Lento väistää mua heti kun vaikka alan palkkaamaan, siksikin otetaan naksu käyttöön. Ja sivulla olemiseen on saatava rauhallinen fiilis ja koira ei saa tehdä miljoonaa temppua siinä välissä. Tänään ramppas ja teki omiansa koko ajan, uskon että teki sitä epävarmuuttaan. Ennenhän pysyi siinä suht rauhallisena asentoa vaihtamatta, mutta sillä olikin, selvä tehtävä-töki kättä ;)

Oli tosi ihana saada neuvoja, ehkä me vielä joskus opitaan, Lento seuraamaan ja minä kehumaan ja palkkaamaan koiraa hillitysti.

Treenien aikana puhkesi melkoinen myrsky, oikein pelotti ajella kotiin kun sähköt oli katki melkein koko matkan Jokelasta Kellikselle ja taivaalla vaan välkkyi, mä tietysti ajattelin että jotkut sähkökaapelit siellä leimuaa, mutta ehkä oli kuitenkin vaan ukkosta? Meillä oli onneksi sähköt, vaikka melkoisesti olivat välkkyneetkin.