Tänään treffattiin Lennon sisaruksista Tiksu, Helga ja Sidney. Olipas mukava nähdä ja vertailla miten pentuset on kehittyneet. Sisaret olivat jo hurjan taitavia, etenkin Helga sisko taitoi jo ällistyttävän paljon paikalla olemisesta seisomiseen ja kaikenlaista muutakin. Lento ei osaa käskystä kuin just ja just istumisen. Lento pääsi ihan hetken kohtaamaan Tiksua hihnassa, olisipas ollut hauska antaa niiden painia kunnolla.

Treenattiin ihan pikkujuttuja, sivulletuloa, kepin kosketusta ja seisomista. Sivulle ei tule kovin hyvin, on vähän vinossa ja liian kaukana. Mutta eipä me juuri olla treenattukkaan kun sairaslomailu on estänyt. Seisominen istumisen kautta näyttää menevän hienosti. Toki ihan käsimerkillä namin perässä, itse käskystä ei taida olla hajuakaan ;) Tänään alkoi ennakoimaan kun tiesi, että seisomista otetaan, perä pompsahti tuon tuosta maasta irti. Ihan tuntui aidolta bortsulta, Sinko on ainakin ennakoinnissa mestari ja lukee musta ihan täysin että mihin hommaan olen valmistautumassa.

Luoksetulon pysäytystä olen muutaman kerran treenannut sisällä, muttei me saada sitä oikein jakeluun meille kummallekkaan. Olen heittänyt namin pois päin ja mun luo palatessa toisen sen yli. Mutta kun ottaa sen ekan namin niin alkaa jäljestämään että löytyiskös niitä lisää maasta ja löntystää nenä maassa haistellen mua kohti. Joten tätä me ei olla hokattu.

Kosketuskeppi oli tänään vähän hakusessa, tuli osumia muuallekkin kuin kepin päähän ja teki aika levottomasti. Mutta eipä ole treenattu sitäkään pitkään aikaan siten että keppi olisi ollut mun kädessä. Muutenkaan en oikein tiedä mitä koko kepakon kanssa alkaisin tekemään. Tai tietäisin hyvinkin, mutta mä en osaa sitä ohjaamista sillä. Lento alkaa enemminkin ehkä saalistamaan liikkuvaa keppiä ja todennäköisesti palkkaan sitä ihan väärin. Keppineuvoja täytyis saada jostain, muuten olisi varmaan ihan loistava kapine jos vaan osaisi käyttää :0)

"Noutoja" tehtiin kotona kun Erkun maitopurkista tippui korkki lattialle. Hienosti ipana tuo ja tipauttaa mun kädelle namin toivossa. Lennosta tämä on tosi kiva leikki. Ja tekee sen tosi rauhallisesti joten tätä me ollaan uskallettu tehdä. Usein vielä piilotan pilttipurkin kannen tms ja se etsii sen ja tuo.

Kaiken treenaamisen ja opiskelun ohessa pikkunen on roikkunut myös auton peräkoukussa. Otin ipanan autosta ja päästin maahan, kaivelin itse peräkontista vielä hanskojani ja ilmeisesti Lento siinä sitten loikkasi mua vasten tai jotain. Alkoi kuulua ihme ähinää ja yllätys, yllätys ipana killui peräkoukussa siinä auton ja nupin välisessä u-mutkassa siten ettei kummatkaan jalat ylttäneet maahan. Siinähän on ihan selvää Sinko ainesta. Pikkasen nauratti.

Mukava päivä ja Lento lapanenkin on väsytetty viimeisen päälle, klo 21-22 iltaralliakaan ei tänään ajettu.