Kävin tänään saamassa oppia mun toko tunarointiin. Olen treenannut sivulletuloa aika ahkerasti, ja käden merkitystä on saatu vähäisemmäksi. Nyt vähitellen sivulla ollessa vaihtelen käsien paikkaa, heiluttelen jne. Edistystä on tapahtunut, nyt Lennolla on jopa pieni aavistus että seuraaminen on muutakin kuin töki kättä liike. Otettiin seuraamista siten, että vaan kutsuin koiran mukaan ja se oli selvästi hajulla hommasta, vaikka peräpää oli aika poikittain ja paikkakaan ei tainnut olla ihan oikea. Otettiin myös paikallaan käännöksiä, ja ne sujuivat kun sain opastuksen miten omien jalkojen tulee toimia. On tässä opittavaa ;)

Tehtiin myös ruutua, aluksi Lento ei irronnut sinne ollenkaan. Pyrähti ja kysyi multa apua. Lopulta saatiin se ruutuun, kun itse ven sinne lelun ja näytin sitä.

Omassa toiminnassa on paljon opittavaa, nyt olin kyllä musta aika rauhallinen ja hillitty ;) Palkkaamisessa vieläkin tungen nameja Lentoa kohti ja se hieman pakittaa. Pitäis vaan antaa koiran hakea ne multa, eikä ole edes pelkoa ettei hakisi, on se niin ahne. Käskyt tulee antaa rauhassa, eikä siten kun nyt teen. Sanon seuraa ja olen jo menossa. On kyllä tosi tyhmä olo kun toistan vaan virheitä, vaikka niistä mulle sanotaan. Ei näköjään mene ihan helpolla perille...

Oli tosi kiva treenata, kun on ihmisiä jotka osaavat neuvoa kun omat taidot ei tosiaan riitä. Kiitos vaan Tytille ja Sampalle, on se uskomatonta kuinka avuliaita olette.